I en digital tid där marknadsföring tar allt större plats på digitala plattformar så lever ändå skyltmarknadsföringen kvar. Att marknadsföra sig med skyltar är faktiskt ett väldigt kostnadseffektiv sätt, då de inte kostar särskilt mycket att framställa eller placera ut. Skyltar är idag dessutom enklare än någonsin att ta fram. Frigolit är ett kostnadseffektivt och hållbart material som på senare blivit allt vanligare att använda för tillverkning av skyltar. Frigolitskyltar är utmärkt att ha inomhus i sin butik eller på sitt företag för att etablera sitt varumärke. Dagens teknik gör det möjligt att beställa frigolitskyltar snabbt och enkelt vilket inför exempelvis mässor, är nödvändigt.

 

Skyltmarknadsföring genom tiderna

I början var det vanligast att företag själva gjorde sina skyltar, och då oftast handmålade i trä. Då fanns inte grafisk profil, eller typsnitt på kartan. Då var det mer än fråga om att kunden skulle veta vart han kommit. Idag är det en hel vetenskap bakom både stil, form och framtagning. Frigolitskyltar är det vanligaste, och det kanske låter konstigt. Men faktum är att det är omöjligt att se att materialet är av frigolit då ytan är blank och vacker. Tanken är att materialet ska se tungt och bastant ut – vilket det också gör.

 

 

Enklare än någonsin att ta fram

Den nya tekniken har gjort det enklare än någonsin att framställa skyltar, vilket lett till en hög efterfrågan hos företag som vill marknadsföra sin verksamhet. Företag vill ha skyltar trots att den digitala marknadsföringen är ledande. Genom att sätta upp skyltar kommunicerar man inte bara namn och logga, man planterar också ett frö i kundens medvetna; genom skyltens färg, kontur, och typsnitt. På så vis etableras varumärket och kunden är mer benägen att välja just din tjänst vid nästa köpbeslut. Hur digital denna värld än må bli så kommer skyltmarknadsföring aldrig att dö ut.